Drama Dua Beradik

Pernah ada abang? Mama tak pernah. Mama anak sulung. Ngeeeee...

Al-kisah orang ada abang. Sama ada abang tu menjadi idola atau abang menjadi pesaing mendapatkan perhatian dan kasih-sayang ibubapa. Harap-harapnya, abang menjadi idola la ye. Semoga kasih-sayang sentiasa mengelilingi hidup kita.

Kalau dah namanya abang menjadi idola, pantang! Apa abang buat, semuanya nak ditirunya! 

Maka bermula la drama dua beradik.

Mula-mulanya, abang seorang la. Merenung ke luar jendela... entah mana datang jendela ;p Tembus salad tu Adam tenung!



Abang macam tu.



Adik macam ni. Tapi versi senyum manis.

Adik nampak. Dia pun ikut! Ikut apa abang buat. Abang pun apa lagi, macam-macam aksi la abang buat. Semuanya adik ikut. Namanya pun adik abang!



Abang termenung, adik pun nak merenung.


Haaaa... yang ni, adik dah jumpa kawan baru. Kat belakang tu ada kakak approach dia.

4 comments:

  1. yang abang tuh kenapa? merenung nasib ke apa..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. sajer nak tarik perhatian adik dia kot ;p

      Delete
  2. Drama yg macam ni abang adam dan aleesya ya.. kalau rumah kami pulak dramanya menangis bila ada seseorang tu nak beli toys.. asik nk beli je.. adoi

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam-macam drama. kalau pasal mainan ke makanan ke... memang beli khas satu sorang. tak nk ambil risiko suruh share. tapi.... kadang2 aleesya conquer semua, abang terpaksa mengalah juga

      Delete