Si Kecil Demam Panas


Dua minggu lepas, si comel ni kena demam panas. Kesiannya... kecik-kecik dah kena demam panas.

Tak kira waktu, asal panas, MA kendong Aleesya ke bilik air. Nak lap-lap, macam lambat. Aishhh... kalo bawa ke hospital, memang warded la ni. MA tak larat la nak bertungku tangga di hospital.

Cool fever bertampal di dahi, badan. Aircond 24 jam. Makan ubat pun suhu tak turun. Makan memang tidaklah kan. Nasib baiklah Aleesya nak menyusu. Kalau tidak, check in la sekeluarga kat hospital =(

Selalunya, bila nampak nak selesema, MA makan vitamin C je. Insya Allah lega. Tak jadi la nak demam. Kalau demam pun, mild sehari je la. 

Tapi.... ini kali... demam sampai seminggu. Demam panas. Risau! Macam-macam fikir. Anak kecik lagi pula tu.

Akhirnya, lega juga. Snap gambar ni masih demam lagi. Saje diletakkan bunga setompok tu. Anti datang melawat. Dibaginya hadiah bunga setompok pada Aleesya. Hahahah. Anak mama redha aje mama nya nak apa kan dia =)

3 comments:

  1. Moga cepat baik Aleesya. Risau anak kecil demam.. kena pantau lebih ya..

    ReplyDelete
  2. demam viral pun dah risau inikan demam panas macam aleesya ni..kesian aleesya..comel dia bunga setompok!

    ReplyDelete