Sedapnya Pisang


Sejak pertama kali makan pisang... ehhhh tipu la! Kecik-kecik dulu mama bagi tau Adam makan puree pisang. Cuma sejak besar ni memilih sikit. Ok... MA rephrase. Sejak Adam makan pisang setelah membesar.... hihihi.

Asal weekend, kita beli sesisir pisang. Sesisir sahaja. Untuk Adam makan macam tu aje atau untuk mama makan dengan eskrem coklat. Yummehhhh!!! Banana split la kan. 

Semenjak tarikh itu, ehhh.... asal ada pisang, Adam makan. Haaaa... kannnn... ruginya tak mencuba dari awal. 

Cuma... hihihi... kena ajar Adam kopek pisang tanpa kotorkan tangan. Naper ehhhh... ahahahha. Dia kopek kulit pisang tu sampai habis. So, pisang tu kena pegang dengan tangan. Erkkk... sentuh tangan. Hahahahha. Tak habis menuntut ni ><

1 comment:

  1. Mama bagi puri pisang masa kecik-kecik mana nak sama dengan buah pisang fresh dari supermarket :) Nasib baik anak-anak saya pun suka pisang. Buah tempatan yang harus ada atas meja setiap hari di rumah :)

    Eh, blog ni macam lain je rupa bentuknya, Ida ! Ingatkan salah masuk tadi, tersilap tuan rumah :)

    ReplyDelete