Natural Remedies Untuk Batuk Berkahak

Alkisahnya Aleesya batuk. Nafas pun bunyi-bunyi. Hidung berair.  Part hidung berair tu,  MA tak risau sangat.  MA telan aje SR Vita C Shaklee, Alhamdulillah kering hingusnya. Cuma part kahak tu. Aishhhh.... cam mana nak sedut kan?

MA ni tak pernah mencuba kaedah stim kat anak. Baik Adam baik Aleesya. Semalam terdetik la nak mencuba. Haaaaa... baby 6 bulan ni redha aje. Tak menangis,  tak meronta. Muka berpeluh, tapi... rilex aje dia. Kita punya la tunggu, kot-kot nak keluar hingus banyak dekat hidung. Stand by towel untuk lap muntah. Aikkkk.... tak de pape pun.

Pastu Aleesya aktif la bermain. Amboiii... agaknya rongga-rongga yang tersumbat dah terbuka. Selesa. Tetiba.... uwekkkk. Alhamdulillah. Aleesya muntah. Bukan muntah susu tau! Muntah kahak. Banyak!!!! Wahhhh... lega la tengok keluar kahak tu. So, pagi ni nak try buat lagi. Biar keluar la kahak-kahak semua.


3 comments:

  1. stim nie mmg bagus utk buang kahak kan..

    ReplyDelete
  2. bagus alisha tak nangis..sy pernah buat utk afia tp macam tk bersungguh sgt sbb abahnya tak smp hati tgok anak nangis.huhu

    ReplyDelete
  3. Saya pun sama.. tahu petua ni tapi dah besar ank pun belum pernah cuba amalkan.. hihi.

    ReplyDelete