Tiga Beranak


Permata hati. Dua beradik yang kontra. Abang yang kurus dan adik yang bam-bam. Tapi, dulu abang pun sama macam adik juga. Tembam sangat masa baby. Kurus sejak membesar.

Asal keluar, mesti nak makan. Asal makan, mesti kat luar. Erk? Lama dah tak masak yang sedap-sedap. Asal masak, simple je. Alasan - ada anak kecil. Hahahha... sebenarnya, malas. Kesian Aleesya jadi alasan mama. Bukan lah. Dalam kepala macam-macam list makanan, kedai nak diterjah. Baru habis pantang lah katakan. Semuanya nak dimakan. 

Nampak gaya, statik ler berat badan mama macam ni. Mujur tak naik! Kalau naik, huhuhu... nangis tau. Di ikutkan kilo nya, dah banyak turun. Tapi, naiknya pun banyak!!! Makan pulak macam-macam. Hai omega guard, bantu mama ye. Nak kontrol makan macam kurang berkemampuan. Tolong la bakar sikit-sikit lemak kat badan. Tak banyak dah.... 8kg je lagi :p 

8kg targetnya! Mentang-mentang bulan ni ada promo!

7 comments:

  1. wah..8kg tu, selamat Berjaya MA...
    ada ank kecil mmg payah sikit nak masak kan? risau juga anak duk menangis sementara kita nak siap masak, jadi makan kat kedai memang pilihan paling sesuai...

    ReplyDelete
  2. baby yg biasanya bambam selalunya akan mula kurus bila membesar...

    8kg target?chaiyok2..sy dah naik sekilo ni.haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekilo aje? Huuu...
      8kg tu nk start lepas naik kerja. Hahaah. Doakan la!

      Delete
  3. abg adam ensem..aleesya cumil..ololo bambam nya pipi aleesya ni ye, adelya tak bambam sgt mcm ni..hehehe

    semoga berjaya turunkan berat badan ye..chaiyok2

    ReplyDelete
  4. Kalau berat statik aje walaupun makan banyak, kira bernasib baik sangat-sangatlah tu. Kalau berat dan amaun makanan naik mencanak-canak, itu barulah parah. Kena minta tolong kat lemak-lemak durjana tu kasi prihatin sikit.

    ReplyDelete