Tungku Bayi Untuk Elakkan Kembung Perut

Masa Adam dulu, serius tak tau pun ada jual tungku baby. Ada ke tak de? Mungkin MA yang tak tau. Cuma, yang tau nya, kawan-kawan cerita pasal diy tungku baby.

Ada yang letak lada hitam yang telah digoreng ke dalam bunjut kain, dan ikat kemas. Panaskan sikit sebelum dituam pada baby.

Ada pula yang cerita di letakkan pasir yang digoreng bersama lada hitam. Owhhh... bukan macam goreng ikan. Sangrai. Goreng tanpa minyak.

Ada juga yang diletakkan lada hitam, jintan, bawang putih.

Tapi, sekarang ni, banyaknya tungku baby yang dijual. Cantik-cantik oooo...

Kalau nak buat, ada je bahan-bahannya. Cuma, kain yang ada, takde la secantik yang dijual dipasaran. 

google

8 comments:

  1. SAya buat tungku sendiri jer. Cute2 tungku baby ni.

    ReplyDelete
  2. dulu tak silap semasa gunakan utk Mifz, neneknya yg buatkan tungku tuh...

    ReplyDelete
  3. Balut ngan kain biasa je jnj ada utk hilangkan kembung perut...tp cute

    ReplyDelete
  4. cutenya tunku baby ni,akak dulu tak guna pun tunku mcm ni

    ReplyDelete
  5. masa aiman dulu pun rasanya takde lagi tungku ni.dekat afia ada juga belikan,tp tak pernah guna pun smp skang.hehe..

    ReplyDelete
  6. Umh wan ade kain cantik2. Leh aje MA mntk sikit. Ckp kain yg bli utk jahit cadar hanif tp x smpt jahit :p

    ReplyDelete
  7. comel la plak..ingtkan utk golongn ibu2 je yg ada tungku.. :)

    ReplyDelete
  8. Macam2 dah ye sekarang... time AF saya dulu tak de pun menda2 ni... tapi mmg comel la... mesti semangat nak tuamkan baby... heheh

    ReplyDelete