Tips Keluarkan Ais Krim Buatan Sendiri


Nampak yummeh tak? Sangat yummey. Ais krim diperbuat daripada koktail buah-buahan majlis hari jadi Adam. Nampak buah-buahan tu? Mewah sangat - epal hijau, pisang, anggur, peach, laici. Kalau nak lagi sedap, letak nenas dan nangka. Tapi MA tak letak.

Ada yang bertanya, " Susah ke nak keluarkan ais krim buatan sendiri ni? ".

Jawapannya... MUDAH sangat. Cuma perlu lalukan di bawah air mengalir beberapa saat. Lepas tu, ia akan tertanggal sendiri. Macam kalau nak keluarkan ais.

Ya Allah.... rasa nak makan satu lagi! Sedap tau... buat guna fresh milk. Wahhhh.... sedap. Kami tak suka kalau koktail yang guna nata de coco. Guna buah segar, memang menyegarkan =)

11 comments:

  1. nak cuba buat lah , tak boleh jadi nih rugi kalau tak buat sendiri...hehe

    ReplyDelete
  2. wah! sedapnya aiskrim tu..

    tahniah, anda terpilih untuk diperkenalkan kepada pembaca blog ciklaili.com. jemput baca entri ini :

    http://www.ciklaili.com/2013/06/5-blog-pilihan-ciklailicom-part-9.html

    ReplyDelete
  3. bila ada semua bahan , nak try buat ... ngences udoh ...huhuhuuu

    ReplyDelete
  4. yum yum ala bayamm..eh silap.hiihikhi yummy..mmg nmpak sedap..mintak sikit..ihiihii

    ReplyDelete
  5. wallah..mmg sedap..nti nak cuba!

    ReplyDelete
  6. Sedapnya. Dah lama tak buat homemade eskem.

    ReplyDelete
  7. Alamak tak boleh lama-lama..takut batal puasa..hehehe..nampak sedap tu

    ReplyDelete
  8. sedapnya ais krim ni... nak sikit... kalau buat ni agaknya nak kena banyak, si naim tak reti makan ais kim sikit....

    ReplyDelete
  9. memang nampak yummey sgt tu..tetiba rasa nak makan ais krim lak nih

    ReplyDelete
  10. sedapnya.... mkn aiskirm waktu panas2 ni syok la....

    ReplyDelete