Pokok Makan Taik Ayam

Sembang-sembang dengan Adam, tiba-tiba terpacul soalan " Kalau ayam berak, taik dia jadi apa? ". Hahahhaha. Jawapan mudah, " Pokok makan taik ayam tu ". Jawapan yang membuatkan Adam termenung.

Hahaha... termenung anak bujang duduk memanjat sofa. Tenung punya tenung pokok di luar. Apalah di carinya.

" Macam mana pokok makan taik ayam? ".

Ngeh ngeh ngeh.

" Akar dia sedut la taik ayam ".

Senyap. Beberapa hari kemudian,

" Tapi, tak pernah pun nampak ayam berak kat pokok tu? ".

" Laaa... kat sini mana ada ayam. Ayam kat kampung ".

Tak habis lagi tau pertanyaan budak bujang ni. Macam-macam nak ditanya.

Jawapan mudah, boleh saja diterangkan. Tapi, kalau nampak lebih mudahkan? Ahaha... tunggu ye Adam. Memang dah lama mama plan.

5 comments:

  1. memang pening la adam pikir camane pokok tu makan taik ayam..huhu..

    ReplyDelete
  2. selagi tak puas hati selagi tu la tnya..

    ReplyDelete
  3. muahahaa..jenuh la nk kelentong..diorg kalo boleh ty smpy kite mati akal nk jawab..sabo jelahh

    ReplyDelete
  4. Budak2 selagi xpuas hati mmg akan asik tanya je...

    ReplyDelete
  5. adam tak puas hati la tu dgn jawapan mamanya,terus fikir mcm mana pokok boleh makan taik ayam ye,bagus adam menjadikan dia berfikir

    ReplyDelete