Adam Membaca

Adam membaca macam robot. Tak tahulah kategori membaca atau membunyikan perkataan. Hahaha.... Kena dengar betul-betul apa yang disebutnya.

Bacaannya, macam keretapi yang bergerak... tanpa tanda bacaan. Koma ke, noktah ke apa ke... semua dilanggar, janji huruf-huruf dan perkataan yang ada dapat dibunyikan.

Bila bacaannya tiada nada dan langgar semua tanda baca, hurmm... rasa kelakar pun ada. Nanti, nak bacakan Adam buku cerita dengan cara dia baca. Agak-agak, Adam dapat faham tak? Hihihi...

Janji dapat sebut dulukan. Nanti kita workout untuk semua punctuation tu. Baru lah sedap nak dengar Adam bacakan buku.




6 comments:

  1. Yg penting dia dah pandai membunyikan sukukata dah baiklah tu - kena ambil masa sikit, lama-lama ok.

    ReplyDelete
  2. yg penting adam dh pandai baca..aiman pun cuma faham bila nak berenti (noktah) je.

    ReplyDelete
  3. perlahan lahan kayuh lah mama yer...:)

    ReplyDelete
  4. wah dh pandai membaca..cayalah adam...nnt dia makin mengertilah tanda titik n koma semua tuu...ehe

    ReplyDelete
  5. bagusnya kecik2 lagi dah amalkan budaya membaca.
    takpe..lama2 nanti dia tahulah cara membaca yang betul bila jumpa noktah & koma :)

    ReplyDelete
  6. adam ni pandailah... cepat tangkap dia ni..

    ReplyDelete