Pengalaman Naik Bas

Pernah naik bas? Bas sekolah? Bas ekspress? Dulu, teringin sangat nak bawa Adam merasa naik bas. Cuma tahap kemalasan nak naik bas. Lagipun, tak tahu nak pusing-pusing ke mana.

Tapi, sejak masuk tadika ni, dah dua kali Adam naik bas. Kata Adam, " Bas pelancong, mama! ". Excitednya dia bercerita. Seronok dapat naik bas. Apalagi naik bersama rakan-rakan sekolah.

Kali pertama, trip ke Blue Coral Aquarium, KL Tower. Kali kedua pula, picnic di tasik. Entah tasik mana, tak pasti pula. 

Jadinya,  tak perlulah lagi nak ber susah payah nak bagi Adam merasa naik bas. Errr... keretapi dengan lrt train sama je kan? Hihihi...

2 comments:

  1. budak 2skang macm jaun sikit bila dpt naik bas,,nak train pun tak pernah zaman skang ni sbb semua org ada kereta..benda yg jaran naik mmg jadi pengalaman mengembirakan buat adam..:)

    ReplyDelete
  2. naim pun sejak da tiga hari ni, bila dia tengok tv atau ternampak di jalan, dia minta nak naik bas.. ahha, risau saya jadinya... adam dah besar sikit ok tu bagi dia rasa pengalaman naik bas.. naim ni rasa awal sangat

    ReplyDelete