Duphaston Untuk Menguatkan Rahim

Duphaston adalah sejenis ubat yang bertindak seperti hormon progesteron di dalam tubuh wanita. Atau lebih tepat, ia adalah hormon progesteron yang dinamakan dengan label duphaston.


Yang pasti adalah ini adalah ubat yang selamat di makan untuk ibu hamil atau tidak. Untuk yang tidak hamil, fungsinya adalah untuk me'regular'kan kitaran haid. Bagi ibu hamil pula, fungsinya adalah untuk menguatkan rahim.

Ubat ini akan diberikan doktor apabila dirasakan perlu. Contohnya, pendarahan pada vagina yang berlarutan. Dalam kes yang lebih teruk, suntikan akan di berikan pada punggung. Suntikan ini agak mahal, dan ia diberikan selang sehari selagi proses pendarahan yang teruk berlaku. Nama suntikan tu, lain kali la. Nak kena refer doktor. Lupa nak tanya =)

Untuk ubat seperti ini, pastikan makan hanya jika di prescribe kan oleh doktor. Pengambilan sendiri dikhuatiri akan memudaratkan. Biasalah, apa pun, jika tidak digunakan dengan cara yang betul atau berlebihan dos, akan memudaratkan ibu dan bayi di dalam kandungan.

Kalau nak cuba supplement, boleh try ESP Shaklee. Untuk wanita mengandung, ESP membantu menguatkan rahim dan membantu menguatkan otot bayi. Info lain mengenai ESP di sini.

Jika berminat nak mencuba ESP Shaklee atau lain-lain produk Shaklee, boleh contact seperti di bawah. Shaklee ada supplement lengkap seisi keluarga - dari budak ke warga emas.


Ida 
Shaklee Independent Distributor [ID No : 954336]
ida.adyani@gmail.com
whatsapp : 012 629 5415

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

8 comments:

  1. baru tau pasal ubat ni.klu tak mmg tak amik tau..:)

    ReplyDelete
  2. saya masa mengandungkan mia dl ..mmg kena makan ubat nie...tapi tak lama..sbb saya stop sendiri,...terlupa... nasib kandungan selamat...

    ReplyDelete
  3. oh tak pernah ambil ubat ni semasa atau sebelum mengandung

    ReplyDelete
  4. info baru utk akak jugak,sbb tak penah tau pun pasal ubat ni,penah dgr je ada ubat utk kuatkan rahim tp tak kenal mcm mana rupanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rupa dia putih bulat kecik2. Saiz mcm pil perancang

      Delete
  5. lepas saya buat iui hari tu doktor suruh makan ubat ni selama 15 hari...

    ReplyDelete
  6. Sy br lps buat laparoscopy D&C. Dr bg ubat nie dan srh mkn selama 3 bln berturut-turut.

    ReplyDelete