Spelling Bee

English spelling! Erkkk... lama dah tak mengajar membaca ni. Tiba-tiba datang homework untuk mengeja. Ada lima perkataan mudah.

Daripada senarai yang diberi, hanya dua sahaja yang dapat dieja dengan cepat dan pantas - bag dan cat. Yang lain mungkin agak susah. Penggunaan "oo" mungkin belum belajar. Fox pula dieja vox


Entah dari mana bunyi "v" itu muncul. Maklum lah.. phonic. Bunyi itu penting. 

Ikut kan hati, sekarang ni balik kerja nak berehat sahaja. Tapi, anak tetap membesar. Masa tak berhenti sesaat pun. Homework tetap datang. Walau hanya sesekali,  syukur. Homework ni semacam signal yang anak memerlukan bantuan. Ok. Jom belajar mengeja. Boleh bermain .... apa eh? 

3 comments:

  1. tu la kan kak. saya rasa mcm nak benti kerja dan besarkan anak2 je

    ReplyDelete
  2. tahniah MA..senyap2 je kan..adam junior maknanya boy la kan?

    adam pandai,wpun tak dpt sebut semua nmpk perkembangan yg bagus..:)

    samala kita.rasa macam tak larat gila.tp klu kita tak tunjuk ajar anak sendiri sape lg kan?

    ReplyDelete