Mencari Kelainan : Sama Tapi Tak Serupa



Mencari kelainan... apa yang lainnya? Hanya terdapat enam kelainan di dalam gambar ini.

Pertama kali mencuba aktiviti ini dengan Adam. Dah lama nak try, cuma rasa macam gambar yang ada ni terlalu susah untuk budak lima tahun.

6 perbezaan, 3 Adam jumpa sendiri. Lagi 3, mama guide. Tapi, rasa puas hati sebab, mulanya MA rasa aktiviti ini susah untuk mata Adam tangkap perbezaan. Tajam juga matanya. Cukup la untuk permulaan.




Sanggup letakkan psp sekejap bila MA minta mencuba aktiviti ini. Nampak tekun kan?



Published with Blogger-droid v2.0.9

3 comments:

  1. Cekap mata adam...:). Kalau MA soh mak buat pun, blm tentu mak leh jumpa! Mau juling2 bj mata mak mencari tuh!

    ReplyDelete
  2. salam kak..
    pandai adam cari ye..? bijak !
    nk cuba jgk pendekatan mcm ni kat anak2..2 :)

    ReplyDelete
  3. Mmg kagum kalau budak kecil pandai cari beza antara dua gambar mcm adam ni, bukan mudah nk buat diorang fokus..

    ReplyDelete