Bermain Bongkah Magnet


Bongkah ini mula diberikan kepada Adam lebih setahun yang lalu. Mungkin dua tahun. Lupa. Sampai hancur la di main. Boleh la dibuat introduction to magnet. Sekurang-kurangnya, anak boleh bertanya macam-macam kenapa ia boleh melekat etc.




Bermain dulu dan bermain sekarang, pastinya ada beza. Dulu, hanya bentuk mudah-mudah sahaja dapat dibuat. Sekarang, bentuk yang lebih susah pun telah berjaya dibuat. Lebih menggembirakan, bila anak mula menggunakan imaginasi sendiri untuk mereka lain-lain bentuk yang dirasakan ingin dibina.

Ingatkan hanya idea seperti rumah, bangunan dan kereta sahaja yang terlintas di fikiran. Rupa-rupanya, bentuk-bentuk coklat pun dibuatnya. Bila macam-macam dibuat, terasa macam satu set tidak cukup. Hihihihi =)


Published with Blogger-droid v2.0.9

11 comments:

  1. Replies
    1. Yg atas tu, dah ada gambarnya. Perlu tiru sahaja

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. nampak menarik permainan ni...anak saya sekarang suka susun2 blok kayu, pastu jatuhkan balik..huhu..

    ReplyDelete
  4. wah... menariknya... magnet... kat mana nak cari ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beli kt cosway. Murah aje ni. Carilah =)

      Delete
    2. oh kat Cosway jer eh, okeh2 nanti PM nak carilah...:)

      Delete
    3. Saya pun berkenan juga ni.. Nati nk carikan utk naim.. Dia macam berminat main lego dan permainan susun2 sekarang ni..

      Delete
  5. Salam kak..
    Menariknya! beli kat mana?
    seronok tgk adam men dgn bongkah magnet tu.. :)

    ReplyDelete
  6. kreatif adam ni..magnet ni bagus la utk anak2 berimaginasi..

    ReplyDelete
  7. menarik gak permainan ni..rasanya bukan anak2 seperti adam je yg suka..even chii sendiri tertarik..ngeee..nak cari satu la :p

    ReplyDelete