Ubat Penahan Loya Dan Muntah Ketika Mengandung



Hari tu ada cerita pasal selusuh homeopathy. Hari ini, nak cerita pula pasal ubat penahan loya dan muntah homeopathy. Keberkesanannya? Entahlah…. Sama ada ubat yang berkesan atau sememangnya anti tidak mengalami morningsickness yang teruk. Yang penting adalah, kita berusaha. 

Kebaikan ubat homeopathy ini adalah, drugs free. Namun, kena banyak bersabar kerana kesannya agak lambat. Selain itu, terdapat beberapa pantang larang yang perlu dipatuhi : kopi, nescafe, air batu, air kelapa, bahan awet, cuka dan bawang mentah. Hihi... kalau tidak, ubat kurang berkesan.

Zaman sudah moden. Tepuk dada, tanya selera.

7 comments:

  1. pengalaman dua kali mengandung alhamdulillah saya tak kena keadaan muntah dan loya yang kuat, jadi tak pernah ambil ubat..

    ubat homopathy ni mmg bagus....

    ReplyDelete
  2. Cikgu masa mengandungkan firas pun alahan xteruk....

    ReplyDelete
  3. ok, nnti nk syer ngan opismate :)

    ReplyDelete
  4. 3x pengalaman mengandung, yg bongsu je paling azam nak tanggung. Tp xde la plak smpi kena telan ubat penahan loya ni. Tu lah..zaman dah moden kan..dolu2 xde lh obat ni utk mak telan kot.

    P/s: Mama..sorry tau kalo mak jarang drop komen kat sini. I is sibuk berganda2 lately ni. Niway, thanks cz slalu menjenguk mak. Muah seketui utk mama!

    ReplyDelete
  5. haah...zaman dah moden...macam2 ubat dah ada sekarang.....tak risau laaa kalau nak mengandung setahun sekali yer ;)

    ReplyDelete
  6. tak penah amik ubat tahan muntah ni,sbb dua kali pregnant mmg tak muntah langsung,cuma yg ke 3 nih agak lain,mmg muntah2

    ReplyDelete
  7. salam kak..
    cma x pernah lg amik ubat hemo penahan muntah ni..tp anak2 ade makn ubat hemo utk batuk,sesema & demam..mmg mujarab :)

    ReplyDelete