Ucapan Tahun Baru Dari Seorang Ayah

Tahun baru adalah hari yang menandakan permulaan sesuatu tahun yang lain. Permulaan yang baru di dalam hidup kita. Tahun Islam di sambut pada 1 Muharam dengan doa awal tahun, doa akhir tahun dan juga azam baru. 1 Januari juga disambut dengan azam baru, dan dengan percikan bunga api.

Sambutan Tahun Baru disambut oleh semua umat manusia. Tidak kira apa cara sambutannya, semuanya mengharap dan berdoa agar Tahun Baru menjanjikan sesuatu yang lebih baik berbanding tahun-tahun sebelumnya. Tidak dinafikan, sambutan Tahun Baru dirasakan kurang lengkap jika tidak disekalikan dengan niat dan azam baru.

Dikongsikan pesanan ayah MA. Alhamdulillah, pesanan sebegini sering sampai. Bukan hanya pada menjelang tahun baru, namun, pesanan seorang ayah sampai pada bila-bila masa sahaja.


Cuma pesanan kali ini lebih terasa dan menusuk ke kalbu - " Jangan ada seorang pun yang tercicir ".

Bagaimana kita berusaha keras mendidik anak-anak menjadi insan berguna, kita sebenarnya masih dan sedang dididik oleh orang tua yang tidak putus-putus mendoakan demi kebahagiaan anak-anak.

27 comments:

  1. wah..terharu juga ni....
    ayah MA ni prihatinlah... semoga semuanya bertambah baik untuk kita ye...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, peringatan yang bermanfaat..
    Selamat Meraikan Tahun Baharu,
    Moga tahun ini memberikan jutaan keberkatan buat kita semua:)

    ReplyDelete
  3. Seronok dpt pesanan mcm tu dr ayah kan

    ReplyDelete
  4. salam taun baru mama! rindu saya tak? hehehe

    ReplyDelete
  5. wah...bestnya dapat wish dari ayah tersayang...so kena pastikan azam ayahnya tercapai ameennn... :)

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah ucapan yg dibuat mmg so sweet n bt rs nak nangis pn ada ciktom bc..amin :)

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah..bestnya dapat wish dari ayah;)

    ReplyDelete
  8. So sweet.... Touching rasa..

    ReplyDelete
  9. Datang sini nak mengucapkan Selamat Tahun baru 2013....semoga persahabatan kita kekal berkekalan

    ReplyDelete
  10. terbaiklah ayah MA..terharu baca ucapan tahun barunya..:)

    ReplyDelete
  11. Ya Allah touching nye..ayah Da dah mainkan peranannya iaitu mengingati anak2..selaras dengan ayat di dalam alQuran.."Berpesan-pesanlah kamu ke arah kebaikan"..semoga 2013 adalah tahun yang lebih baik dari tahun sebelumnya..

    ReplyDelete
  12. pesanan yang sungguh mendalam kan...

    selamat tahun baru yer MA...:)

    ReplyDelete
  13. Hahaha sy pun dpt juga sms tahun baru dari ayh. Levih kurang juga maksudnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes anti. kita kan seibu dan sebapa :)

      Delete
  14. Hahaha sy pun dpt juga sms tahun baru dari ayh. Levih kurang juga maksudnya..

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah...
    sungguh menusuk kalbu.. ingatan dr org tua moga kt x lalai dgn duniawi..

    ReplyDelete
  16. alhamdulillah..tanda kasih sayang seorg ayah.. sob2x..

    ReplyDelete
  17. alhamdulillah... ayah tak pernah lupakan anak.

    ReplyDelete
  18. rasa nak menangis pula baca msg ayah MA tu... rindunya kat arwah ayah saya... :(

    ReplyDelete
  19. Pesanan yg amat mendalam ertinya. Kasihnya ayah kpd anak2..

    ReplyDelete
  20. kasih seorang ayah kan?

    bapa eca pula pesan camne,"kurangkan berjalan~".erk?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi... lain org lain caranya. Kasih sayang dizahirkan dlm pelbagai cara

      Delete
  21. ayat last tu buat rs touching sgt..

    ReplyDelete