Main Susun Manik

Adam tiba-tiba mengorek koleksi lama. Main manik. Beads. Manik la kan?


Mainnya nampak mudah. Memang mudah la untuk budak seusia Adam. Namun, suatu masa dahulu, susah juga. Bukan susah untuk disusun tapi susah untuk fokus. Adam cuba main pada penghujung 2011 tapi akhirnya set ini disimpan sahaja.

Dan sebenarnya, itulah tujuan permainan seperti ini. Membina daya fokus anak. Itulah dia di antara kebaikan mengasah motor halus kanak-kanak.


Usia pun memainkan peranan besar ye. Sekelip mata aja dah siap. Padahal dulu, berkurun juga.


Ini beads untuk beginner. Ada set yang lebih mencabar. Mungkin lain kali Adam akan keluarkan. Hihihi... Nampak beza saiz kan?


Owh... beginner set ini belinya di cosway. Murah dan berbaloi =)


Published with Blogger-droid v2.0.9

11 comments:

  1. Wow. Cergas dgn benda alah ni kan? Bagus la..

    ReplyDelete
  2. pandai simpan... dah setahun lebih masa cukup bilangan maniknya tu...

    ReplyDelete
  3. mmg bagus main manik2 ni.. seingat deno kan, zaman deno budak2 dulu ma ada beli mainan manik ni... mcm2 bentuk bleh buat.. deno punya dulu kan, papan dia berntuk segi empat.. hehe.. teringat zaman budak2 main mende alah ni kan akak... :)

    ReplyDelete
  4. wah tak pernah tgk ni, bagus untuk stimulate minda anak2

    ReplyDelete
  5. wah..macam menarik ni,bole dibeli juga nih

    ReplyDelete
  6. wahh memang menarik .. leka kan ;)

    ReplyDelete
  7. interesting. rafique ni masalah focus dia. dia tak boleh main satu mende lama2..

    ReplyDelete
  8. Wah.... kagum! pandai Adam susun...

    ReplyDelete
  9. adam ni fokus juga orgnya..bagus!

    ReplyDelete
  10. wah bagus ni.. beli kat mana ek?.. xpnh nampak pun..

    ReplyDelete