Orang Kita

Dialog spontan Adam dengan grandmother wan.

" Wan nak pergi rumah Adam. Boleh? ".

" Boleh, tapi sekejap saja ".

" Kenapa? ".

" Sebab wan bukan orang Adam ".

" Siapa orang Adam? ".

" Mama ngan papa ".

Alkisahnya.... Keluarga nukleus kami la orang kami. Semakin besar, semakin tak terjangkau dek otak mama. Kadang-kala, apa yang terkeluar dari mulut Adam memang kelakar. Sesekali, menerbitkan geram juga. Begitulah ragam budak sedang membesar. Namun, bila ditegur baik-baik, selalunya boleh diterima. Walaupun kadang-kala teguran perlu dibuat berkali-kali dan juga terpaksa berdebat sebelum memutuskan siapa yang menang.

6 comments:

  1. haha...unik cara budak2 tafsir sesuatu kan? proses pembelajaran yg berkembang sentiasa... seronok dapat sentiasa berada bersama-sama diorang

    ReplyDelete
  2. hhehe..macam2 adam ni..pengaruh kuat tu ^_^

    ReplyDelete
  3. Sebenarnya pemikiran kanak-kanak nie kreatif dan kadang-kandang diluar kotak pemikiran kita.

    ReplyDelete
  4. amboi adam siap ada geng dah tue....itu kelompok kecil ler tue.....hehehe

    ReplyDelete