Menu Makanan Untuk Picnic

School Adam mengadakan aktiviti picnic untuk murid-murid. Makanan adalah secara potluck. Rasanya school turut menyediakan makanan berat untuk anak-anak. 

Untuk Adam, puas la juga kepala memikirkan menu yang paling senang. Senang sehingga tak perlu mama meng'order' makanan.

Mulanya bercadang untuk menyediakan sandwich telur, goreng sedikit nugget dan rebus sosej. Mudah kerana telur boleh disediakan awal.

Namun, akhirnya inilah menu Adam - bihun goreng, nugget goreng dan keropok. Yeay!! 


Keropok tu, walaupun dua bungkus di goreng, macam akan hits jer. Hihihi.... budak-budak kan suka keropok. Tapi, banyak tu je yang MA sempat nak goreng ;) Ambil sorang sikit ye.

Owh... aktiviti picnic kali pertama telah diadakan pada awal tahun. Agak-agak, picnic kali ini, teacher ada ambil gambar kanak-kanak tak?

6 comments:

  1. adam yang nak picnic, mamanya lak yg pening fikir menu picnic ye..hehe... mesti adam n rakan2 seronok makan kerepok dan bihun goreng tu...

    ReplyDelete
  2. hehee mensi seronok semua kanak2 yang datang tu,
    harap sangat nanti mak kpd ank murid kita baik macam MA :D

    ReplyDelete
  3. hehehe mesti keropok habis dulu tue...hehehehe

    ReplyDelete
  4. bestnya g picnic...bertahun dah x picnic..huhu

    ReplyDelete
  5. anak yg pegi picnic mesti mama yg bizi memikirkan..hehe, seronoknya

    ReplyDelete
  6. seronoknya kalau buat potluck..msti adam hepy berpicnic..:)

    ReplyDelete