Nyanyian Anak-Anak

Budka memang suka menyanyi. Baik budak lelaki, mahupun budak perempuan. Apa lagu pilihan mereka? Nursery rhymes, lagu kanak-kanak, nasyid atau lagu-lagu pop yang berkumandang di radio?

Anak mama yang sorang ni, nyanyi lagu-lagu yang berkumandang di radio. Maklumlah perjalanan pergi dan balik kerja bersama membolehkan kami berduet di dalam kereta. Sesekali, diselitkan juga lagu-lagu dari cerita-cerita kartun atau animasi yang Adam tonton.

Lagu di bawah ni jumpa gi youtube. Nak cuba sogok kepada Adam. Boleh lah dipelbagaikan pilihan untuk berduet di dalam kereta nanti ;P 



Sesekali, terdengar juga Adam menyanyikan lagu kanak-kanak di zaman kanak-kanak mama dulu. Seronok juga mengenangkan masa kecil. Walaupun berbeza, namun, grandfather dan grandmother wan juga telah memberikan yang terbaik untuk mama dan adik-adik mama. Seperti mana mama cuba memberikan yang terbaik untuk Adam pada masa ini. 

Ameen.

8 comments:

  1. seronokkan bila dpt duet dgn ank.. terhibur je :-)

    ReplyDelete
  2. psst... memang kadang2 tanpa sedar kita berduet ngan anak2 heheh so sweet :)

    ReplyDelete
  3. Mifz suka nyanyi gak...paling jelas sebutan nyer kalau lagu Boboiboy...hehe

    ReplyDelete
  4. Hehe...good adam...pasni leh berduet ngan auntie lak k

    ReplyDelete
  5. semua org suka nyanyi kot.tak kira la suara sumbang ke apa.hehe..nyanyian tu menghiburkan hati.budak2 cam adam ni,fungsi nyanyian tu byk.boleh jadik pengajaran dan pembelajaran jugak kan...

    ReplyDelete
  6. Thanks for info..nieza tgh cari lagu-lagu membina tuk rania ^^

    Btw..salam kenal ^^

    ReplyDelete