Hunting Di Malam Hari

Seperti yang telah dijangka, buku ini habis malam tadi. So, sesuai dengan "Janji Ditepati", mama try la cari buku idaman Adam. Puas la ke sana dan ke sini. Tak ada!


Alamak!!! Macam mana ni? Adam kata, kalau tak de tak apa. Kita cari buku lain. So, inilah hasil pencarian kami semalam. Ikutkan, banyak lagi nak beli. Tapi, kawal nafsu di bulan Ramadhan. Hihihih....


Nampak tak buku di atas? Adam kata ini buku untuk mengaji. Nombor dah kenal, huruf dah kenal. Mengaji bila lagi? Haaaaa.....inilah nak ajar ni. Lewat sikit. Target hari tu, nak start awal Ramadhan. Tapi, tak pe. Malam nanti kita start.

Yang di bawah ni, mama beli untuk buku-buku yang sedang digunakan. Ok kan?


Cuma, yang tak tahannya, Adam request yang saiz 1/5 dari yang ini. Untuk apa? Untuk simpan forks Adam. Hihihi. Tak payah! Kan dah ada bekasnya. Hahaha....

20 comments:

  1. wahh bijakk nya dia..be a gud boy yerr sayang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang bijak... dan nakal jugak :)

      Delete
  2. Didik anak dgn buku, gud effort dear!:-)

    ReplyDelete
  3. adam nk blajar mengaji ye mlm ni.good boy! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena la belajar. ketinggalan dah adam ni. hihihi

      Delete
  4. assalam..ehem beruntung adam punya mama yg sgt prihatin dgn pendidikan anaknya..

    ReplyDelete
  5. harap sampai ke besar Adam berminat membaca kan...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah harapan mama. Semoga adam membesar menjadi anak yg berguna utk agama dan bangsa

      Delete
  6. bagus la adam ni..minat ngan buku :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. Setakat ni, cukup berminat

      Delete
  7. bagus adam ni.... rajin betoi belajar :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama lah dengan menantu pilihan tu kan..... Alisha juga rajin :)

      Delete
  8. bagus betul anak mama sorang ni.rajin belajar dan sukakan buku.klu abg aiman dia suka buku cerita jer.huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buku cerita pun bagus. Adam suka comic

      Delete
  9. kecik2 lagi dah rajin.. mcam cik en kecik2 lu

    ReplyDelete
  10. salam..

    woww.. bagusnye adam...:)

    selamat mengaji..:)
    alhamdulillah kami pun br start 1 ramadhan... dan masih diteruskan hingga hari ni.. harap2 MAMA istiqamah...heheheh:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erk.... Mama tebuk2. Lom berjaya lagi. Insya allah, akan diusahalan.

      Delete