Buta Huruf

Speechless. Kesian dan tak tahu apa nak dikata. Ini bukan kanak-kanak yang tercicir dalam pelajaran tetapi, kanak-kanak buta huruf yang tidak pernah bersekolah.

11 comments:

  1. kesiannya..macam mana nasib mereka bila besar nanti?nk kerja apa klu buta huruf ye??

    ReplyDelete
  2. kasihan kan? tanpa pendidikan, diorang ni akan warisi pekerjaan generasi sebelumnya. maknanya, masih di takuk lama.... sedih betul.

    ReplyDelete
  3. kesian kan masih ada budak2 yg tercicir camni... sptutnya zaman skrg benda2 camni tak patut berlaku

    ReplyDelete
  4. syukur kita ni yang celik. celik it lg la bertambah syukur. tp awas yg bijak it, jgn salah guna plak yea. hehe

    ReplyDelete
  5. itulah yang jadinya... umur 2-3 tahun tu. anak2 kita tengah main2, senang lenang, ada yang terpaksa bekerja untuk menyara kehidupan

    ReplyDelete
  6. Kesian sbb mereka tak ada kesempatan utk menuntut ilmu dek kerana kesempitan hidup..

    Kita seharusnya bersyukur dgn nikmat yg kita kecapi skrg

    ReplyDelete
  7. Betul lah tu mak. Duduk kt bumi yang sama. Tapi, nasib kita jauh lebih baik dr mereka. Patut bersyukur

    ReplyDelete
  8. salam,

    Kesian...lagu mana la boleh jadi sampai macam ni....

    ReplyDelete
  9. tu la... dalam kita dok promote pendidikan asas percuma untuk semua, masih ada yang tetap tidak mampu. masa utk ke sekolah, terpaksa digunakan untuk mencari rezeki.

    ReplyDelete
  10. kesiannye... bile kite susah rupe2nye ada org lg susah dr kite kan... salam perkenalan mama adam.. i follow u.. tima kasih sbb sudi singgah blog sya

    ReplyDelete
  11. Betul tu. kadang2, rasa mcm kita ni susah. Xpe lah x dpt bermewah2, janji semua keperluan cukup

    ReplyDelete