Menjemput Abang Kesayangan

Mama Dan Aleesya masih bercuti. Cuti lama kerana nursery masih di tutup. Jadi... Kami ambil kesempatan yang Ada untuk bersuka-Ria di rumah. Tapi... Tengahari kena la ambil Abang Kesayangan Adik ni. Kafa tutup Dan tentunya van pun Tiada.

Alamakkkkk... Awalnya Kami sampai. Jangan kan Abang Kesayangan Adik, bayang-bayang pun Tak Nampak. Lambatnya keluar! 

Sementara menunggu Abang...


Dan lagi...


Yang di atas ni best tau... Aleesya bawa pinky Dan milk. Later mama cerita entry pasal ni :)

Dekat school Abang Ada ayam tau! Khusyuk la sekejap tengok ayam!


Nampak Tak ayamnya?


Tunggu punya tunggu... Akhirnya...


Abang!


Rinduuuuuuuuu dekat Abang!

Hari Raya 2015 Kami Sedondon

Alaaaaaaa.... tak ada pun gambar Adam berbaju Melayu! Adoi! Tahun ni... First time sedondon kami berempat. Tapi... banyak gambar selfie mama dan papa je. Mana anak-anak ni :(

Rugi la pula rasa. Hensem tau Adam pakai royal blue. Aleesya pakai dress kaler sedondon sahaja. Tak jumpa pula baju kurung kecil yang sedondon. Entri ni penuh dengan perkataan sedondon!

Nanti la... kita ambil balik gambar Adam dan Aleesya sedondon. Mesti kena letak kat sini gambar dua beradik tu.

Nanti ye sayang-sayang mama... Gambar hari raya punya la banyak... Tapi gambar anak-anak bermain je. Gambar sedondon tak ada. Sedondon! Sedondon!

Sambutan Hari Jadi Ke-7

Sambutan hari jadi Kali ini di buat bersekali dengan sambutan raya. Memandangkan kami beraya di kampung, maka hari jadi Adam di sambut di kampung. Dan... jika sambutan di kampung, terpaksa la berkongsi majlis dengan sepupu Adam yang beza tak sampai seminggu. Takkan nak buat dua majlis kan? Kikiki. 

Menu makanan sedap! Chef papa menyediakan rendang ayam dan macaroni goreng. Makanan disediakan penuh kasih sayang, hasilnya tentulah sedap! 



Kek angry bird di sponsor oleh cik ngoh. Tq :)

Layankan gambar. Banyak gambar nih!



Sekian cerita ringkas sambutan hari jadi yang ke 7. Happy birthday Adam! Semoga membesar menjadi anak soleh kebanggaan semua.

Atas Atas Satu!

Tadi bagi Adam soalan matematik. Soalan wang guna abacus. Haaaa... Dalam pada kelas lama masih di jilid 1, kelas baru dah di jilid 2! OMG! Berdebush rasa macam jatuh tertimpa tangga. Jatuh pula dari tingkat 3. Hihihihi. 

Kononnya, cuti raya nak digunakan speenuhnya untuk mengejar silibus di kelas baru. Kikiki. Bukan matematik je tau... Semua subjek dah ke depan. Hahaha. Boleh percaya ke study di musim raya? Kikikiki.

Mission tak gagal. Tapi kurang berjaya. Maklumlah kami belajar dalam 5-10 minit je satu sesi. Berangan nak buat 3 sesi la sehari. Tapi... dapat satu sesi je sehari. Jadi laaaaaaa...

Target nak belajar subjek Kafa sebenarnya. Kikiki. Tapi... lupa nak pinjam buku. Buku Kafa memang tak dibawa balik ke rumah. Tinggal sahaja di Kafa. Jadi... Buku Bahasa Malaysia sahaja yang dibawa ke kampung.

Jauhhhhh dah ni. 

Terdengar Adam menyanyi sambil buat latihan abacus. Ahaaaa!!! Lagu tu mama create la konon. Untuk mama dan Adam. Mama kan mana reti abacus ni. Jadi... Lagu memudahkan mama untuk mengingat. Tak sangka Adam guna lagu yang mama ajar. Ye la. Masa mama ajar memula dulu, memang guna lagu tu. Tapi, kot la dah guna cars lain yang Cikgu ajar di kelas. Kikiki ��

Naluri Perempuan

Naluri manusia di develop secara semulajadi. Tiada paksaan. Naluri lelaki dan Perempuan. Nampak sahaja naluri keperempuanan Adik dah muncul. Suka pada kasut cantik-cantik walaupun umur belum masuk lagi 2 tahun.




Cuba jangan tak cuba. Saiz besar dan Tinggi bukan halangan untuk dicuba. Jenuh la nak menjaga jangan Adik terjatuh masa nak mencuba melaram kasut kakak. Mulutnya.... " Cantik! Cantik! " sepanjang masa. 

Kali pertama tahu Aleesya suka kasut semasa Aleesya Suka Kasut Pink. Lepas tu... makin banyak la koleksi kasut si kecik ni.